Dienvidkorejas valdība un valdošā partija ir vienojušās paātrināt elektrisko transportlīdzekļu akumulatoru sertifikācijas programmu, svētdien paziņoja partija, jo iestādes cenšas mazināt sabiedrības bažas par drošību pēc vairākiem ugunsgrēkiem, kuros iesaistīti elektriskie transportlīdzekļi.
Valdība uzsāks akumulatoru sertifikācijas programmu oktobrī, proti, agrāk nekā plānots, lai palīdzētu garantēt elektromobiļu akumulatoru drošību, žurnālistiem sacīja Tautas varas partijas pārstāvis Han Zeea. Valdība arī piekrita pieprasīt, lai valstī strādājošie autoražotāji identificētu baterijas, kas tiek izmantotas to elektriskajos transportlīdzekļos.
Vienošanās par stingrākiem noteikumiem attiecībā uz elektromobiļu drošību seko pēc tam, kad valdība pēc 1. augustā notikušā elektromobiļu ugunsgrēka, kas sabojāja simtiem transportlīdzekļu un izraisīja paniku sabiedrībā, mudināja automobiļu ražotājus brīvprātīgi atklāt šo informāciju.
Ugunsgrēks, kas, šķiet, spontāni izcēlās Mercedes-Benz EV ar Farasis Energy akumulatoriem, tika dzēsts astoņas stundas, iznīcinot vai sabojājot aptuveni 140 automašīnas un piespiežot dažus iedzīvotājus, kas atradās dzīvokļos virs tā, pārcelties uz patversmēm.
Pēdējās dienās daži autobūves uzņēmumi brīvprātīgi ir sākuši nosaukt to izmantoto akumulatoru ražotājus.
Dienvidkorejas akumulatoru ražotājiem nebija iemesla iebilst pret to, ka tiek norādīts, kur tiek izmantoti to enerģijas avoti, lai gan sabiedrībai nevajadzētu uzskatīt, ka pie elektromobiļu ugunsgrēku izcelšanās vienmēr vainojami akumulatori, iepriekš aģentūrai Reuters norādīja nozares avoti.
Eksperti apgalvo, ka, liekot autobūves uzņēmumiem norādīt akumulatorus, patērētājiem būtu lielāka izvēle, taču daži apšauba, kā tas uzlabotu drošību, ņemot vērā, ka trūkst konkrētu datu par to, kuri akumulatoru zīmoli ir vairāk pakļauti ugunsgrēkiem.
Kā daļu no pastiprinātajiem drošības pasākumiem valdība pārskatīs ugunsdzēsības aprīkojuma noteikumus, lai pazemes autostāvvietās ar elektromobiļu uzlādes stacijām ierīkotu drošības sistēmas un paplašinātu uzlādes iekārtas, kas novērš pārmērīgu uzlādi, sacīja partijas pārstāvis Hans.
Šķiet, ka elektriskie transportlīdzekļi neaizdegas tik bieži, kā varētu likties no neseniem virsrakstiem. Daži dati liecina, ka elektromobiļi rada mazāku ugunsbīstamību nekā parastie automobiļi.
Taču autoeksperti apgalvo, ka elektromobiļu ugunsgrēki deg citādi nekā ugunsgrēki automašīnās ar iekšdedzes dzinējiem, bieži vien tie ilgst ilgāk un ir grūtāk dzēšami, jo tiem ir tendence uzliesmot no jauna.